تقويت آرامش دروني

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

تقويت آرامش دروني، هنري كه نيازمند تمرين است
وقتي از پزشك معالجم شنيدم كه به ناراحتي قلبي و فشار خون مبتلا شده ام براي لحظاتي در بهت فرو رفتم و سپس به شدت احساس يأس كردم. با خود گفتم بزودي به فردي زمينگير و نيازمند كمك ديگران تبديل خواهم شد. خودم را تصور مي كردم كه عصا زنان و لنگان لنگان از عرض خيابان عبور مي كنم و از اينكه ناچارم به تنهايي اين كار را انجام بدهم، بيمناك و نگرانم. در اين لحظات ندايي دروني به من مي گفت:" تو هنوز با آنچه در ذهنت مي گذرد، فاصله زيادي داري، به شرط آنكه بخواهي و بتواني به خودت كمك كني." اكنون حدود پنج سال از آن زمان مي گذرد و من توانسته ام با افزايش تمركز روي مسايل اساسي و مهم، تغيير شيوه زندگي و برنامه ريزي در مورد انجام حركات خاص ورزشي همراه با رعايت تغذيه مناسب با شرايط جسماني خودم از پيشرفت اين بيماري و خيلي از امراض كه با افزايش سن به سراغ ما مي آيند، جلوگيري كنم.
خيلي از ما در زندگي روزانه با مسايلي روبه رو مي شويم كه مي تواند ما را دچار برانگيختگي شديد روحي كند. مهم نيست كه در چه سن يا شرايط اجتماعي و اقتصادي باشيم، ممكن است جوان باشيم ولي در وضعيتي قرار بگيريم كه كنترل خود را در برابر رويداد يا رفتاري هر چند عادي از دست بدهيم. ممكن است فردي ثروتمند با حساب بانكي چند صد ميليوني باشيم اما در برهه اي از زندگي، آنچنان خود را اسير دست افكار نامطلوب يا حوادث نامأنوس ببينيم كه در كمال ناباوري متوجه شويم ثروتمان هم نمي تواند به ما در رفع مشكلي كه با آن مواجه هستيم، كمكي بكند. مهم اين است كه در چنين موقعيتي هر يك از ما تا چه اندازه مهارت و قدرت كنترل تسلط برخود را آموخته باشيم و تا چه حد بتوانيم اوضاع را هر قدر هم به ضرر ما باشد به سود خود تغيير دهيم. در جايي خواندم كه "وقتي فرد با جسم خود رابطه اي دوستانه و سرشار از محبت برقرار مي كند، شاهد همكاري مطلوب و همه جانبه ميان جسم و روحش خواهد بود." بنابراين، مي توان چنين نتيجه گرفت كه احساس آرامش كردن، چيزي نيست كه از بيرون به ما تزريق شود، بلكه همانند هر حس خوشايند يا ناخوشايند ديگري از درون خود ما سرچشمه مي گيرد و آنگاه در بيرون تأثير بازتابهاي آن را در رفتارهاي روزانه خود و يا ديگران شاهد هستيم.
 بسياري از ما براي آن ياد نگرفته ايم در برابر انتظارات ديگران از خودمان مقاومت كافي و به موقع نشان دهيم، دچار احساس خسران و شكست مي شويم؛ همين احساس ناخوشايند به مرور آرامش خاطر را از ما سلب مي كند و سبب تضعيف خودباوري، اراده و اعتماد به نفس مان مي شود، در حالي كه "نه گفتن" به درخواست ها و انتظارات نامعقول اطرافيان نه تنها امري مضر تلقي نمي شود، بلكه نشانه قاطعيت داشتن و تسلط بر اعمال و كردار ماست.
 در چنين شرايطي است كه راحت تر به حرفهاي منطقي اطرافيان و كساني كه به هر دليلي از ما انتقاد مي كنند گوش مي دهيم و در برابر حرفي هر چند كوچك و بي ارزش، از كوره در نمي رويم.
 
رازهاي آرامش درون
1.     راز آرامش درون خويشنداري است. انرژيهايخود را پراكنده نكن. آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفيدي هدايت كن.
2.     رازآرامش درون در اين است كه هركاري را با حواس جمع و علاقه انجام دهي.
كتاب رسا

ادامه دارد


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 2 خرداد 1390 ] [ 18:48 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب